SNSで私がフォローする人(アメリカ生まれのアメリカ人)が久しぶりに投稿し、最初のセンテンスを
It’s been awhile since I’ve posted! って書いたんです。
私は「あれ?It’s been awhile since I had posted.じゃないですか?私は英語の時制でstrugglingしてて解らないんです。」て質問したら、次の返答を送ってくれました。
Good question! Although I’m not fully equipped to answer 😅 Personally I would choose “have” here as it was an state that continued up until now 🧐 But check with other people as well 🤗
つまり、アメリカ人だけど、自信が無いから別の人にも訊いてみてよ、って言うんです。ビックリしました。
私が頭を悩ませている事はネイティブも理解していないのですね。
で、どちらが正解ですか?
It’s been awhile since I had posted. ですか?