歴史の天使 The Fallen Angels I Love Art of Photography 会期 3月20日(金)2009年-5月10日(日) 2009年 休館日:月曜日[5月4日は開館] 開館時間:11時より19時まで(毎週水曜日は21時まで延長) 入場料 入場料:大人1,000円 学生800円(25歳以下) (期間中、何度も使えるパスポート制) 主催 ワタリウム美術館 展示協力 株式会社日立製作所 参加作家 第一章 Photography by アウグスト・ザンダー August Sander マン・レイ Man Ray ルネ・マグリット Ren_ Magritte ダイアン・アーバス Diane Arbus ロバート・フランク Robert Frank ジョエル=ピーター・ウィトキン Joel-Peter Witkin ギルバート&ジョージ Gilbert & George ロバート・メイプルソープ Robert Mapplethorpe 永瀬正敏 Masatoshi Nagase 第二章 ヨゼフ・スデク Joseph Sudek アルベルト・レンガー=パッチュ Albert Renger-Patzsch 平川典俊 Noritoshi Hirakawa 佐藤玲 Rei Sato 第三章 ジャック=アンリ・ラルティーグ Jacques-Henri Lartigue ホルス Horst P. Horst ヘルム−ト・ニュートン Helmut Newton リチャード・アベドン Richard Avedon アンディー・ウォーホル Andy Warhol ジャン・ルー ・シーフ Jeanloup Sieff ピーター・ビアード Peter Beard 0468わたしはダリ?名無しさん?2017/08/06(日) 14:43:49.30 レンガー=パッチュ展を希望してるんだが 0469わたしはダリ?名無しさん?2017/08/07(月) 22:36:14.73>>468 残念ながら、無理だと思う。 0470わたしはダリ?名無しさん?2017/08/11(金) 14:15:19.44 「ドイツ新興写真展」のようなグループ展で我慢するしかないと思うが、 それですら、開催はありえないかもね 0471わたしはダリ?名無しさん?2017/08/12(土) 12:59:17.55 モホリ=ナジとドイツ新興写真 東京都写真美術館 1990年
出品作家: ラスロ・モホリ=ナジ(László Moholy-Nagy), エンネ・ビールマン(Aenne Biermann), ポール・シトロエン (Paul Citroen), フランツ・ロー(Franz Roh), T.ルックス・ファイニンゲル(T.Lux Feininger), ウンボ(Umbo), ヴァルター・ペーターハンス(Walter Peterhans), カール・シュトラウプ(Karl Straub), フランツ・エーリッヒ(Franz Ehrlich), ハインツ・レーフ(Heinz Loew), ヴァルター・フンカート(Walter Funkat), ヘルベルト・バイヤー(Herbert Bayer), カット・ボート(Katt Both), エドムント・コルライン(Edmund Collein), オイゲン・バーツ(Eugen Batz), ゲルトルート・アルント(Gertrud Arndt), ギューラ・パップ(Gyula Pap), ロッテ・シュタム=ベーゼ(Lotte Stam-Beese), ヴェルナー・マンツ(Werner Mantz), ヤロスラフ・レスラー(Jaroslav Rossler) 0472わたしはダリ?名無しさん?2017/08/15(火) 08:27:51.22 Eight Books for Asia: Limited Edition of 200 Boxed Sets Theseus Chan ¥ 41,278 ハードカバー: 1000ページ 出版社: Steidl; Limited版 (2017/12/26) 言語: 英語 ISBN-10: 3958293689 ISBN-13: 978-3958293687 発売日: 2017/12/26 https://www.amazon.co.jp/dp/3958293689/0473わたしはダリ?名無しさん?2017/08/15(火) 08:29:06.27 On the occasion of the 2016 exhibition 1001 Steidl Books in Singapore, artists from across Asia were invited to submit book dummies for the Steidl Book Award Asia. In January 2017, eight photographers, selected by Gerhard Steidl, came to Gottingen and the Steidl presses to make their books. This limited-edition box set, published in a run of 200 copies, includes the eight winning books and other printed literature accompanying each title. The photographers are Zhang Lijie, Kapil Das, Woong Soak Teng, Jongwoo Park, Robert Zhao Renhui, Yukari Chikura, Broy Lim and Jake Verzosa. 0474わたしはダリ?名無しさん?2017/08/15(火) 09:18:58.29http://yukari.chikura.me/public/profile.html
Yukari Chikura Born in Tokyo, Yukari Chikura studied music and initially worked as a composer and programmer, before moving to photography. Her work has been published in the New York Times and is held in collections including the Bibliothèque nationale de France in Paris and the Griffin Museum of Photography in Winchester, Massachusetts. Chikura has been honored at the LensCulture Emerging Talent Awards, the International Photography Awards, Critical Mass and the Sony World Photography Awards, among others. In 2015 she was artist in residence at the Mt. Rokko International Photo Festival. 0476わたしはダリ?名無しさん?2017/08/15(火) 23:31:06.13 地蔵 ゆかり
https://mainichi.jp/articles/20170819/ddl/k24/040/124000c0479わたしはダリ?名無しさん?2017/08/19(土) 21:16:14.15 Peru´ Peruvian photo-historian Adelma Benavente suggests that during the early 1900s, the center of photographic activity in Peru´ was in the south, specifically in Arequipa and Cuzco. Max T. Vargas (c. 1872–c. 1958), a commercially successful photographer, owned studios in Arequipa and La Paz, Bolivia. He trained and mentored a number of young men who artistically surpassed him, including Martin Chambi, the Vargas brothers (probably no relation to Max), and Juan Manuel Figueroa Aznar. Vargas’ studio produced portraits, landscapes, vistas, and also ethnographic images on postcards. Sometime in the 1920s, Vargas relocated to Lima, where he continued on a modest commercial level, doing portrait work and producing postcards of Lima and its environs. His career spanned almost 70 years, and he served as an aesthetic and didactic link between the late nineteenth- and early twentieth-century generation of Peruvian photographers. Carlos (1885–1979) and Miguel (1886– 1979) Vargas, also in Arequipa, were bohemian dandies whose photographs personified what writer Tom Rowson called the ‘‘stylized glamour culture of the twenties.’’ Their surrealist, avante-garde images included modern, daring images of women. Most notable were their nocturnos (night scenes), produced with dramatic illumination. Their archive languished until 1990, when photographer Peter Yenne organized an ongoing project to preserve and digitize their archive. Martı´n Chambi (1891– 0480わたしはダリ?名無しさん?2017/08/19(土) 21:17:36.78 1973) eventually settled in Cuzco during the heyday of the Cuzco School of Photography and the Indigenismo movement (c. 1910–1930). Cuzco School photographers were influenced by the Indigenismo movement, which advocated for the poli- tical and social rights of the Indigenous people of Peru´. Chambi is recognized for his photos of Macchu Picchu, but most notably for his images of people and cityscapes of Cuzco. Castro has noted that Chambi photographed Cuzco society ‘‘without exoticizing the Indians or ridiculing the wealthy.’’ Between the late 1930s and the late 1970s, Chambi was scarcely acknowledged, until, due to the efforts of photographer Edward Ranney and other researchers, Chambi emerged into the international spotlight and is now considered one of the fathers of twentieth-century Latin American photography. According to photographer and researcher Jorge Heredia, the decade of the 1950s was the ‘‘era of photojournalism’’ in Peru´, represented by Pestan˜a and Chino Domı´nguez. In the late 1970s, photographer Fernando La Rosa was director of Fotogalerı´a Sequencia, which ‘‘fostered a renaissance among photographers of all ideologies.’’ Another notable project was TAFOS (1986–1997), which provided the means for grassroots people to photograph themselves. Fernando Castro noted that their images ‘‘reveal their own intimate world without transgressing it.’’ Other Peruvian photographers include Romulo Sessarego, Sebastia´n Rodrı´- 0481わたしはダリ?名無しさん?2017/08/19(土) 21:17:56.84 guez, Abraham Guille´n Melgar, Billy Hare, and Roberto Huarcaya. A major international exhibition, Peruvian Photography: Images of the Southern Andes, 1900–1945 (1996) showcased the work of Cuzco School photographers Martı´n Chambi, Miguel Chani, Juan Manuel Figueroa Aznar, Jose Gabriel Gonza´lez, and Crisanto Cabrera. 0482わたしはダリ?名無しさん?2017/08/19(土) 22:28:00.77 戦間期の写真家一覧
1. ベレニス・アボット Berenice Abbott (1898-1991) 2. アンセル・アダムス Ansel Adams (1902-1984) 3. マヌエル・アルバレス・ブラボ(マニュエル・アルヴァレス・ブラーヴォ) Manuel Alvarez Bravo (1902-2002) 4. ヘルベルト・バイヤー Herbert Bayer (1900-1985) 5. セシル・ビートン Cecil Beaton (1904-1980) 6. カール・ブロスフェルト Karl Blossfeldt (1865-1932) 7. アーウィン・ブルーメンフェルド Erwin Blumenfeld (Jan Bloomfield) (1897-1969) 8. ピエール・ブーシェ Pierre Boucher (1908-2000) 9. マーガレット・バーク=ホワイト Margaret Bourke-White (1904-1971) 10. ビル・ブラント Bill Brandt (1904-1983) 11. ブラッシャイ(ブラッサイ )Brassaï (Gyula Halász) (1899-1984) 12. フランシス・ジョセフ・ブリュギエール Francis Joseph Bruguière (1879-1945) 13. アンリ・カルティエ=ブレッソン Henri Cartier-Bresson (1908-2004) 14. イモージン・カニンガム Imogen Cunningham (1883-1976) 15. フランティセック・ドルティコル Frantisek Drtikol (1883-1961) 16. ウォーカー・エバンス(ウォーカー・エヴァンズ) Walker Evans (1903-1975) 17. ローラ・ギルピン Laura Gilpin (1891-1979) 18. ラウル・ハウスマン Raoul Hausmann (1886-1971) 19. ジョン・ハートフィールド John Heartfield (Helmut Herzfeld) (1891-1968) 20. フローレンス・アンリ Florence Henri (1893-1982) 21. ハンナ・ヘッヒ Hannah Höch (1889-1978) 22. ホルスト・P・ホルスト Horst Paul Horst (Horst Paul Bohrmann) (1906-1999) 23. ジョージ・ホイニンゲン=ヒューン George Hoyningen-Huene (1900-1968) 24. ロッテ・ヤコビ Lotte Jacobi (Lotte Johanna Jacobi) (1896-1990) 25. ケルテース・アンドル(アンドレ・ケルテス) André Kertész (1894-1985) 0483わたしはダリ?名無しさん?2017/08/19(土) 22:28:40.34 戦間期の写真家一覧 その2
26. ジェルメーヌ・クルル Germaine Krull (1897-1985) 27. ドロシア・ラング Dorothea Lange (1895-1965) 28. エル・リシツキー El Lissitzky (1890-1941) 29. ジョージ・プラット・ラインス George Platt Lynes (1907-1955) 30. マン・レイ Man Ray (Emmanuel Radenski) (1890-1976) 31. ティナ・モドッティ Tina Modotti (1896-1942) 32. モホリ=ナジ・ラースロー(ラズロ・モホリ=ナギ) László Moholy-Nagy (1895-1946) 33. ムンカーチ・マールトン(マーティン・ムンカッチ) Martin Munkàcsi (Martin Marmorstein) (1896-1963) 34. ポール・アウターブリッジ・ジュニア Paul Outerbridge, Jr. (1896-1958) 35. アルベルト・レンガー=パッチュ Albert Renger-Patzsch (1897-1966) 36. アレクサンドル・ロトチェンコ Alexander Rodchenko (1891-1956) 37. エーリッヒ・ザロモン Erich Salomon (1886-1944) 38. アウグスト・ザンダー August Sander (1876-1964) 39. クリスチャン・シャド(クリスチャン・シャート) Christian Schad (1894-1982) 40. チャールズ・シーラー Charles Sheeler (1883-1965) 41. エドワード・スタイケン Edward Steichen (1879-1973) 42. ラルフ・スタイナー Ralph Steiner (1899-1986) 43. アルフレッド・スティーグリッツ Alfred Stieglitz (1864-1946) 44. ポール・ストランド Paul Strand (1890-1976) 45. ヨゼフ・スデック Josef Sudek (1896-1976) 46. モーリス・タバール Maurice Tabard (1897-1984) 47. ラウル・ユバック Raoul Ubac (1909-1985) 48. ウンボ Umbo (Otto Maximilan Umbehr) (1902-1980) 49. エドワード・ウエストン Edward Henry Weston (1886-1958) 0484わたしはダリ?名無しさん?2017/08/20(日) 00:23:45.31 イギリスの戦間期の写真・写真家について調べたい いい文献を紹介していただければ、幸いです 0485わたしはダリ?名無しさん?2017/08/21(月) 21:49:26.99 日本橋高島屋の沢田教一展、 平日なのに人が多すぎワロタ 0486わたしはダリ?名無しさん?2017/08/22(火) 21:33:58.45https://www.amazon.co.jp/dp/3958291767/ The Japanese Photobook, 1912–1990 Ryuichi Kaneko (寄稿), Duncan Forbes (寄稿), Matthew Witkovsky (寄稿), Manfred Heiting (編集) ハードカバー: 576ページ 出版社: Steidl (2017/8/22) 言語: 英語 ISBN-10: 3958291767 ISBN-13: 978-3958291768 発売日: 2017/8/22 ¥ 14,160
こんなこともある。Amazon 売れ筋ランキングのカテゴリー別でベストセラー1位。 ↓ ハードカバー: 576ページ 出版社: Steidl (2017/8/22) 言語: 英語 ISBN-10: 3958291767 ISBN-13: 978-3958291768 発売日: 2017/8/22 商品パッケージの寸法: 27.2 x 5.6 x 29.2 cm おすすめ度: この商品の最初のレビューを書き込んでください。 Amazon 売れ筋ランキング: 洋書 - 354位 (洋書の売れ筋ランキングを見る) 1位 ─ 洋書 > Arts & Photography > Graphic Design > Commercial > Book Design 1位 ─ 洋書 > Arts & Photography > Photography > History 0507わたしはダリ?名無しさん?2017/09/21(木) 23:14:05.81>>506 内容紹介 From pictorialism to Provoke: the most extensive history of Japanese photobooks ever published
The Japanese Photobook, 1912-1990 illustrates the development of photography as seen in photo publications in Japan--from the early influence of European and American pictorialism, the German Bauhaus and imperial military propaganda to the complete collapse and destruction of the country in 1945. Then followed a new beginning: with the unique self-determination of a young generation of photographers and visual artists highlighted by the Provoke style--an experimental Japanese photography magazine that had a profound effect on the medium in the 1970s and '80s--as well as protest and war documentation of the late 1950s to the early '70s, the signature Japanese photobook, as we have come to know it, was born.
Edited by Manfred Heiting, who has also designed and edited extensive surveys of German and Soviet photobooks, the volume is over 500 pages and features such photographers as Yoshio Watanabe, Akira Hoshi, Hayao Yoshikawa, Shinichi Kato, Yasuo Wakuda, Tetsuo Kitahara, Moriyama Daido, Koji Taki, Takuma Nakahira, Yutaka Takanashi, Kimura Ihei, Hamaya, Katura, Kazano, Kikuti, Mituzumi, Watanabe, Yamahata, Sozo Okada and Kazano Karuo, among many others.
With detailed information and illustrations of over 400 photo publications, an essay by Ryuichi Kaneko, the leading historian of Japanese photobooks, and contributions from Duncan Forbes, Matthew S. Witkovsky and others, this is the most extensive English-language survey of Japanese photobooks of this period and a crucial step in making the history of Japanese photography--long neglected by the Western canon--accessible to the English-speaking world. 0508わたしはダリ?名無しさん?2017/09/21(木) 23:15:00.94 著者について Ryuichi Kaneko is the leading historian of Japanese photobooks. As the former curator at the Tokyo Metropolitan Museum of Photography, he oversaw the development of the institution's collection. Over the past 45 years Kaneko has amassed a formidable private collection of more than twenty thousand volumes, magazines and catalogues. As a scholar, he has been an important advocate in supporting the scholarship and study of Japanese photography and photobooks.
Manfred Heiting is a designer and editor of photo publications and a collector of photobooks focusing on the period between 1886 and 1980. He has designed and edited extensive surveys of German, Soviet and Japanese photobooks. Heiting is currently working on surveys of Czech and Dutch photobooks. 0509わたしはダリ?名無しさん?2017/09/22(金) 20:59:20.06>>506 この状態は、もまいらは全員買ったってことかな? 0510わたしはダリ?名無しさん?2017/09/23(土) 16:09:49.40>>509 いやいや、このカテゴリ、2冊しか売れてなくても1位とかあるから(笑) 0511わたしはダリ?名無しさん?2017/09/23(土) 17:05:38.16 『1001 Photographs You Must See Before You Die』も刊行されているから、情報あれば教えてね 0512わたしはダリ?名無しさん?2017/09/23(土) 20:24:00.50>>511 どういう情報が欲しいのだろうか? 0513わたしはダリ?名無しさん?2017/09/29(金) 22:37:24.19 藤村里美 フジムラ・サトミ 著者プロフィール
The Photobook: A History VOLUME 1, 2004 The Photobook: A History VOLUME 2, 2006 Swiss Photobooks from 1927 to the Present: A Different History of Photography, 2011 The Latin American Photobook, 2011 The Dutch Photobook: A Thematic Selection from 1945 Onwards, 2012 Photobooks Spain 1905-1977, 2014 The Photobook: A History Volume III, 2014 The Soviet Photobook 1920-1941, 2015 The Chinese Photobook: From the 1900s to the Present, 2016 (1st edition was published in 2015) The Japanese Photobook, 1912–1990, 2017 0541わたしはダリ?名無しさん?2017/10/20(金) 22:17:53.92https://www.databazeknih.cz/knihy/the-history-of-european-photography-1970-2000-komplet-2-sv-332120 The History of European Photography 1970-2000 komplet 2 sv. 0542わたしはダリ?名無しさん?2017/10/21(土) 08:54:00.52 東京都写真美術館 総合開館20周年記念 TOPコレクション 「シンクロニシティ」 平成をスクロールする 秋期 2017.9.23(土・祝)—11.26(日)